Co to jest EMS?

Co to jest EMS?

EMS to ćwiczenia fizyczne wykonywane z użyciem nowoczesnej technologii elektrostymulacji mięśniowej. Taki trening polega na podłączeniu osoby ćwiczącej do specjalnie skonstruowanego stroju wyposażonego w elektrody, które pomagają mózgowi wysyłać impulsy bezpośrednio do mięśni z większą skutecznością. .Używane są niskie i średnie częstotliwości, które są bezpieczne dla ludzi. Trening EMS to nowoczesna forma treningu stosowana w sporcie, medycynie, pozwalająca na osiągnięcie rezultatu porównywalnego do serii intensywnych ćwiczeń na siłowni. Jest też świetną formą rehabilitacji, fizjoterapii.
Jak i dlaczego działa EMS?
Trening EMS to ćwiczenia XXI wieku i polega na wykonywaniu klasycznych ćwiczeń w specjalnie zaprojektowanej kamizelce z podpiętymi elektrodami. Wysyłane są impulsy elektryczne do mięśni w celu pobudzenia do pracy większej liczby jednostek motorycznych, a co za tym idzie zaangażowania większej liczby włókien mięśniowych. Jesteśmy w stanie ominąć mózg i działać na mięsień z zewnątrz z jeszcze większą efektywnością. Technologia ta pozwala dodatkowo na pełną kontrolę dobranego i kierowanego do wybranej partii ciała impulsu elektrycznego o niskiej częstotliwości. Sprawia to, że Twoje mięśnie pracują bardziej efektywnie, w sposób i w miejscu, na którym Ci zależy.
Źródło: https://simplifaster.com/articles/electrical-muscle-stimulation/

GENEZA powstania EMS

Trening EMS uważany jest za najbardziej innowacyjną formę aktywności i treningu. Przełomowym osiągnięciem w dziedzinie elektrostymulacji okazały się badanie, w których stwierdzono dużo większą siłę skurczu mięśniowego, niż w przypadku dobrowolnego skurczu. Na początku lat 70-tych dwudziestego wieku rosyjscy naukowcy wykorzystali impuls elektryczny do stymulacji wyczynowych sportowców z Rosji, u których efekt przyrostu siły mięśniowej o około 30-40%, przeniósł się na wyniki sportowe. Metoda elektrostymulacji sprawdza się do dnia dzisiejszego. Na stałe weszła w życie, a najmocniej rozwinęła się w fizjoterapii jako metoda łagodzenia bólu oraz metoda stymulacji mięśni odnerwionych lub zanikających.

W 2003 roku na rynku ukazały się pierwsze systemy do treningów całego ciała metodą EMS, wykorzystywany w sporcie i fitnessie.

Obecnie metoda elektrostymulacji łączy ze sobą aspekt treningowy i rehabilitacyjny, choćby u osób unieruchomionych z patologiami układu nerwowego. Jest jedną z najskuteczniejszych metod treningowych na świecie, której zaufało wielu sportowców i pacjentów.

Przeciwskazania

Trening EMS nie jest dla Ciebie, jeśli:

• posiadasz wszczepiony rozrusznik serca;

• cierpisz na choroby serca (arytmia, zawał);

• chorujesz na padaczkę;

• masz duże nadciśnienie;

• posiadasz metalowe implanty (endoprotezy stawów, zębów);

• jesteś w ciąży;

• masz miesiączkę;

• masz stany zapalne;

• chorujesz na nowotwór;

• masz gorączkę;

• znajdujesz się w stanie wyczerpania fizycznego i psychicznego.

Korzyści z treningu EMS

Trening EMS pobudza średnio 150 razy więcej skurczów mięśni niż trening konwencjonalny i pozwala spalić nawet 1200 kcal, dzięki czemu utrata wagi następuje 3 razy szybciej niż podczas tradycyjnej formy wysiłku. EMS jest zatem skuteczniejszy w odchudzaniu, ponieważ z jednej strony skraca czas treningu do 15-20 minut, ale nadal daje takie same rezultaty, jak 3 godziny tradycyjnego treningu siłowego i / lub wytrzymałościowego!

 

Łącząc trening EMS z metodami treningowymi opartymi na nauce, możemy niezwykle zredukować cellulit i ujędrnić skórę.

Dzięki impulsom elektrycznym o niskiej sile, bezpośrednio stymulujemy mięśnie głębokie, angażuje do treningu 10 głównych grup partii mięśniowych jednocześnie. Można zbudować wymarzoną sylwetkę, a nasze mięśnie stają smukłe i naturalnie napięte.

Skutecznie poprawiamy osiągnięcia sportowe. Podczas systematycznych treningów EMS poprawia się wydolność i wytrzymałość. Następuje efektywne budowanie masy mięśniowej. Docenić należy przyjemne i bezbolesne rozluźnienie na wszystkich partiach ciała. Zmniejszenie bólu po treningu. Trening EMS jest idealny w przygotowaniu ciała do sportów sezonowych, np. narciarstwo, trekking w górach.

Zaleca się trening EMS w powrocie do formy po kontuzji, ponieważ łagodzi bóle pleców, eliminuje obciążenie, zmniejsza bóle stawów i kręgosłupa, wyrównuje asymetrię mięśniową. Większa sprawność fizyczna również u seniorów.
Po wymagającym treningu czy po ciężkim dniu pracy możliwość zastosowania wydajnego programu do relaksacji, dzięki któremu rozprężysz się jak nigdy. Trening, który poprawia samopoczucie i komfort życia, wprawia w dobry nastrój.

Krótka, bo zaledwie 20 – minutowa elektrostymulacja mięśni zastępuje 3 – godzinny trening na siłowni, a wystarczy trenować tylko raz, dwa maksymalnie trzy razy w tygodniu.

Wysoka efektywność. Znakomite rezultaty. Efekty widoczne po 4-6 treningach.

EMS to bezpieczna, przebadana klinicznie metoda treningowa, która nie naraża na kłopotliwe kontuzje wynikające z nadmiernego obciążenia mięśni, jakim w przypadku innych metod okupione są efekty.

EMS (Electrical Muscle Stimulation)

EMS to ćwiczenia fizyczne wykonywane z użyciem nowoczesnej technologii elektrostymulacji mięśniowej. Taki trening polega na podłączeniu osoby ćwiczącej do specjalnie skonstruowanego stroju wyposażonego w elektrody, które poprzez impulsy elektryczne pomagają budować mięśnie z większą skutecznością.
01.
Same zalety?
Ubrani w dopasowany, wygodny strój sportowy, wykonujemy ćwiczenia zaplanowane przez siebie lub zalecone przez trenera. Ogromną zaletą tego typu treningu jest także brak ryzyka kontuzji. Podczas treningu elektrostymulacyjnego angażowane i pobudzane do wysiłku są nawet mięśnie leżące najgłębiej wewnątrz ciała. Pobudzenie ich do pracy podczas standardowego treningu jest znacznie trudniejsze, a czasem nawet niemożliwe.
02.
Czy to bezpieczne?
EMS to bezpieczna, przebadana klinicznie metoda treningowa. Jak we wszystkich sportach, łącznie z elektryczną stymulacją mięśni, należy pamiętać, aby nie przeciążać organizmu zwłaszcza na początku przygody z EMS. Z tego właśnie powodu zaleca się, aby każdy początkujący, a nawet wyczynowy sportowiec, który potrafi doskonale ocenić swoje ciało i wydajność, zaczął trenował z mniejszym obciążeniem. Z kolejnymi treningami można zwiększać obciążenia. Dobrze dobrane ćwiczenia w połączeniu z elektrostymulacją pozwalają osiągnąć niesamowite rezultaty, bez narażenia Cię na niepotrzebne przeciążenia. Dzięki treningowi EMS zbudujesz formę bez katowania się na siłowni i kontuzji. Należy też pamiętać o piciu wody przed i po treningiem EMS
Dla kogo trening EMS?
Trening EMS jest przeznaczony zarówno dla osób, które systematycznie mają do czynienia ze sportem np. trenerów personalnych, jako alternatywa dla siłowni w obecnych czasach, zawodowych sportowców, jak i dla tych, które dopiero zaczynają przygodę z aktywnością fizyczną. Jest to propozycja dla osób młodych, dla osób w średnim wieku i seniorów - sprawdzi się u każdego.
Idealny trening dla osób, którym zależy na szybkich efektach uzyskanych w stosunkowo niedługim czasie. Pierwsze efekty treningu elektrostymulacji mięśniowej widoczne są już po około miesiącu. Trening EMS wykorzystywany w wielu dziedzinach sportu przez znanych i utytułowanych sportowców, takich jak, gwiazdy boksu, np. bracia KLITSCHKO, najszybszy człowiek świata USAIN BOLT czy piłkarze, np. drużyna REAL MADRYT.
Trening EMS jest uzupełnieniem lub urozmaiceniem codziennej aktywności fizycznej. Warto też pamiętać o prawidłowym żywieniu a dołączenie choćby spacerów lub innej ulubionej formy aktywności przyniesie niesamowite efekty dla zdrowia, urody i samopoczucia.
Wczesne badania potwierdziły, że stymulacja elektryczna nerwowo-mięśniowa może również być prawidłową metodą terapeutyczną dla sportowców po kontuzjach (Lake, 1992). Badania te wykazały, że EMS jest skuteczny w zapobieganiu zmniejszaniu siły mięśni, spadkowi jego masy , a nawet zdolności do zużycia tlenu przez mięśnie uda po unieruchomieniu kolana. Kilka badań udokumentowało wzrost siły izometrycznej w mięśniach poddanych elektrycznej stymulacji nerwowo-mięśniowej, gdy osoby stymulowane EMS są porównywane z kontrolami niecałkowitymi.
Trening rehabilitacyjny z zastosowaniem EMS szczególnie zalecany jest w następujących stanach:
  • po kontuzjach mięśni, ścięgien i stawów,
  • w bólach po kontuzjach: szyi, ramion, nóg, rąk, pleców, głowy,
  • w zanikach mięśni,
  • w pourazowym zapobieganiu zakrzepicy,
  • w przywracaniu funkcji i ruchomości kończyn,
  • po porodzie w rehabilitacji dna miednicy.
Należy zauważyć, że trening rehabilitacyjny z EMS po kontuzji prowadzi również do szybszego gojenia się ran.
Trening po kontuzji z zastosowaniem EMS ma dwojakiego rodzaju zalety – swoiste, które prowadzą do pożądanych zmian w stanie chorego oraz nieswoiste, związane z możliwością jego zastosowania w sytuacji, gdy wysiłek fizyczny jest utrudniony lub niemożliwy przez stan zdrowia.
Wśród swoistych zalet należy wymienić fakt, iż:
  • EMS odbudowuje mięśnie, co ma znaczenie ogólne, ale też znajduje zastosowanie w korekcji asymetrii w budowie mięśni, np. po długotrwałym ich zaniku w jednej kończynie na skutek zagipsowania oraz w redukcji utraconej funkcjonalności mięśni,
  • znacząco redukuje odleżynowe bóle mięśniowe,
  • wyrównuje asymetrię mięśniową,
  • poprawia ogólną wydolność i sprawność organizmu przyspieszając powrót do zdrowia,
  • zwiększa krążenie krwi, dotlenienie mięśni i usuwanie toksyn,
  • redukuje spastykę mięśni.

 

 

Trening EMS nie obciąża osłabionego organizmu, a ćwiczenia mogą być stosowane również w pozycji leżącej. Ćwiczenia nie obciążają stawów, między innymi dlatego, że sesja treningowa to zaledwie 20 minut. Trening EMS prowadzi się raz lub 2 razy w tygodniu i to w zupełności wystarczy, by osiągnąć zadowalające rezultaty.

Trening EMS jest uzupełnieniem lub urozmaiceniem codziennej aktywności fizycznej. Warto też pamiętać o prawidłowym żywieniu a dołączenie choćby spacerów lub innej ulubionej formy aktywności przyniesie niesamowite efekty dla zdrowia, urody i samopoczucia.

Slide
Kontakt z nami

Insway Sp. z o.o.

ul. Słoneczna 10
63-200 Jarocin

+(48) 572 514 537

Śledź na na: